עימות חריג בין שרת המשפטים לח"כ אילן גילאון: "מי את בכלל?"

    ישראל פרייא | צילום: יח"צ No Comments on עימות חריג בין שרת המשפטים לח"כ אילן גילאון: "מי את בכלל?"
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עימות חריג נרשם היום במליאת הכנסת, בין שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) לבין ח"כ אילן גילאון ממר"צ. העימות עלה לטונים גבוהים, ולרגע עלה החשש כי הוא יוצא משליטה, ולא נשאר במסגרתו המילולית.

    במהלך דיון בעניין הצעת חוק הביטוח הלאומי בדבר השוואת קצבת נכות לשכר המינימום, האשים גלאון את מפלגת הבית היהודי שלדבריו פועלת רק למטרת האינטרסים של הסיעה, ומתעלמת מהקצאת כספים לטובת בעלי מוגבלויות. "כל סיעות הבית מצאו לנכון לחתום על ההצעה הזו, שעושה צדק חלוקתי שכל כך דרוש במדינה הזאת, למעט סיעה אחת – הבית היהודי".

    "הבית היהודי נוסעים ב-D-9 ויורים לראשי ממשלה בין העיניים", הוסיף גילאון לתקוף, "אין להם זמן לנכים כאלה, למוגבלים כאלה, אין להם זמן. הם כנראה חושבים שב-2,342 שקל כן אפשר להסתדר".

    שרת המשפטים ביקשה את זכות הדיבור לאחר ההצבעה, וענתה לגילאון: "חבר הכנסת גילאון, פשוט נמאס לי. נמאס לי שחברי כנסת במקרה הטוב לא דוברים אמת ומשמיצים, ובמקרה הרע הם משקרים. הכי קל להכפיש תמיד את סיעת הבית היהודי, אבל לעובדות ולא רק סיסמאות – אנחנו עובדים ואתם מסיתים".

    "השר נפתלי בנט הקצה מיליארד שקלים להנגשה במוסדות לימוד במשך 5 שנים", המשיכה שקד, "מיליארד שקלים להנגשה למעליות, לרמפות לילדים, למלווים בטיולים, לטאבלטים ללקויי ראייה – אבל העובדות לא מעניינות אותך. סגן שר הדתות דאג לכך שבכל עיר יהיה מקווה עם הנגשה, כי גם לאישה נכה מגיע לטבול. ניסן סלומינסקי דאג לכך שגם נכי צה"ל יקבלו הנחה בחשמל ובמים. הסיעה שעשתה הכי הרבה למען בעלי מוגבלויות היא הבית היהודי – אני דורשת ממך להתנצל".

    לאורך נאומה של שקד, הרבה ח"כ גילאון לסנן לעברה משפטים כמו: "חוצפה" ו"מי את בכלל?", תוך שהוא ממשיך בקריאות ביניים קולניות לשטוח את ביקורתו על מצבם של בעלי המוגבלויות.

    כשירדה מהדוכן, שינתה שקד את כיוון הליכתה מהיציאה לעבר מקומו של גילאון. לאור המתח והצעקות, חששו מאבטחי המשכן מעימות קרוב, ומנעו ממנה לגשת אל גילאון, תוך שסדרניות אוחזות בה, ומכוונות אותה אל מחוץ לאולם המליאה.



    0 תגובות